.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فیروزجایی :دولت کوچک سازی شود/ رشد بی رویه بودجه شرکت های دولتی در لایحه
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار کوچک سازی بدنه دولت با هدف تحقق چابکی و پویایی اقتصاد ملی شد و گفت:دولت نباید در عرصه اقتصاد خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

به گزارش شمال نیوز، علی کریمی فیروزجایی گفت: فربهی دولت از اشکالات اساسی نظام دیوانی و موجب انباشت مشکلات اقتصادی کشور است.

نماینده مردم بابل با اظهار اینکه هم اکنون ۷۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است افزود: دولتی بودن اقتصاد سبب تنبلی آن و عدم تحقق رقابت در فرآیند تحولات اقتصادی شده است و دولت در عرصه اقتصادی نباید خود را رقیب بخش خصوصی و عاملان فعال بازار بداند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر اهمیت توجه به مزیت‌های اقتصادی در عرصه حکمرانی افزود: اولویت کنونی کشور در عرصه اقتصادی کاهش تورم و سرمایه گذاری در تولید است.

وی لزوم توجه به کوچک سازی بدنه دولت را خاطرنشان کرد و افزود: کوچک سازی دولت به معنای دخالت بیشتر مردم در روند پیشرفت و توسعه است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به ناترازی بودجه سالانه دولت، رشد بی رویه بودجه شرکت‌های دولتی را از دلایل مهم آن دانست و یادآور شد: شرکت‌های دولتی باید با سازوکار قانونی و مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم واگذار شوند.

وی تصریح کرد: بار سنگین بودجه شرکت‌های دولتی یکی از دلایل عدم تحقق اهداف سالانه قانون بودجه است. وی گفت: کوچک سازی دولت و واگذاری شرکت‌های دولتی الزام قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم بابل با انتقاد از عدم اجرای بهینه اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، انقلاب بزرگی در عرصه اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول پارلمانی با تأکید بر نقش مهم مجلس شورای اسلامی در اصلاح فرآیندهای ناصحیح دیوانی گفت: مجلس یازدهم در هم افزایی با دولت سیزدهم، کوچک سازی بدنه دولت و رونق فعالیت‌های اقتصادی با مشارکت جدی مردم را دنبال خواهد کرد./مهر

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.533 seconds.